Skidskytte Damer sprint 7.5km 14/3

Författare: eprag

eprag
Medlem sedan 15/11-2012
Forum Antal inlägg 6
eprag Inlagd den 13. Mars 2013 21:27

Khanty Mansiysk 18.15

Sista deltävlingen i årets säsong av skidskyttet går av stapeln i Sibirien. Tora Berger är redan klar vinnare och såg riktigt sliten ut i Sochi förra helgen.

Det är sprint som gäller och då åker Damerna 7.5km, skjuter första i ligg och andra i stå. En bom ger automatiskt en straffrunda som tar c:a 24 sekunder för Damerna. En riktigt snabb åkare kan alltså vinna trots två bom och den snabbaste är normalt sett Miriam Gössner som är lika snabb som de bästa längdåkarna. Dock är hennes skytte ett frågetecken men med en bom i vardera disciplin så är hon med och 11.0 är lockande.

Tora Berger tror jag inte orkar men en som visat bra snabbhet på slutet och som kan skjuta felfritt är Domracheva och hon är favorit med 2.60. Detta gäller absolut Kuzmina med som ger 7.0 på Bet365.

Nu skippar jag vinnaroddsen, även om Gössner är lockande, och provar en annan åkare och en annan marknad. Palka från Polen har jag vunnit bra på under slutsäsongen och det är mycket troligt att hon skjuter felfritt i ligg och hon skjuter snabbt på vallen med. 21.0 på att hon leder efter första skyttet är bra och testas med 0.5 units.

Senast redigerad 14. Mars 2013 07:57

eprag
Medlem sedan 15/11-2012
Forum Antal inlägg 6
eprag Inlagd den 13. Mars 2013 21:28

Testade lite funktioner bara.
[user_image]
[body_html]